Eljött a nagy nap, lehet rongyolni az autókereskedésekbe: rendelhetővé vált az Alfa Stelvio! A First Edition szériát itthon 15 690 000 forintért lehet megrendelni.
Sőt, valaki már meg is tette, ugyanis megérkezett az első rendelés Magyarországról a Stelvióra.
Az alapmodellek késő tavasszal érkezhetnek meg, úgy tudni 11-12 millió forint körüli áron.
Az importőr tájékoztatása szerint a First Edition modellekbe egy teljesen alumínium, 280 lóerős, 400 Nm nyomatékú sornégyes turbómotort építenek be, és ebben az egységben is helyet kapott a MultiAir technológia, vagyis a szívó oldali szelepek elektrohidraulikus működtetése.
A motort a Q4 összkerék-meghajtási rendszerrel párosították, a súlycsökkentés érdekében szénszálas kardántengelyt építettek be. Ez a rendszer, ahogy a Giuliánál is, csak a hátsó kereket hajtja és csak akkor visz erőt előre, ha a tapadási viszonyok úgy alakulnak. A nyomatékelosztást a torque vectoring rendszer valós időben és folyamatosan tudja szabályozni, az első tengelyekre legfeljebb 50 százalék erő jut.
Az erőátvitelben egy 8 sebességes ZF automata váltó gondoskodik, ehhez a First Edition alapáron adja az alumínium váltófüleket, így a váltás igazi élmény forrás lehet.
Mindezek kombinációjaként a First Edition Stelvio mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométeres sebességre, amely igen csak szép adat azt tekintve, hogy az autó összsúlya 1,6 tonna.
A felszereltség részét képezi a 20 colos alufelni, a festett féknyergek, a bixenon fényszórók, a krómozott ablakkeret, a sötétített hátsó ablakok és az ajtókilincsekbe épített világítás is.
A beltérben a First Edition elektromos állítható és fűthető bőr üléseket és bőr kormánykereket kínál, a motorindító gomb ebben a modellben is a kormányra került. A hangulatot valódi fabetétek, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett, új generációs 3D navigációs rendszer, a műszerfalba integrált, 8,8 colos nagyfelbontású kijelző, valamint a digitális vételre (DAB) is képes hifi rendszer teszi teljessé.
A Stelvio First Edition ugyancsak alapfelszereltségként kínálja az olyan új aktív biztonsági rendszereket, mint az integrált fékrendszer, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékezés, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Szintén szériatartozék a dinamikus segédvonalakkal kiegészített tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, az elektromos vezérlésű csomagtérajtó, valamint az automata távolsági fény vezérlés.
Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Le |
|
Műszaki adatok |
|
Sebsségváltó |
nyolcfokozatú automata |
Hengerek száma, elrendezése |
4, soros |
Szelepek száma |
4 |
Lökettérforgat |
1995 |
Max. teljesítmény |
206 kW (280 Le) @ 5200 ford/percnél |
Max. forgatónyomaték |
400 Nm @ 2250 |
Gyorsulás 0-100 |
5,7 mp |
Végsebesség |
230 |
Üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás |
|
Emissziós besorolás |
Euro 6b |
Üzemanyag-fogyasztás városban |
8,9 l/100 |
Üzemanyag-fogyasztás országúton |
5,9 l/100 |
Üzemanyag-fogyasztás vegyes ciklusban |
7 l/100 |
Co2-kibocsátás |
161 g/km |
Tömeg és méretadatok |
|
Menetkész tömeg |
1660 kg |
Magasság |
1648 mm |
Szélesség |
1903 mm (tükrök nélkül) |
Hosszúság |
4687 mm |
Tengelytáv |
2818 |
Csomgatér |
525 l |